5 d’abr. 2018

X Nadal Xarel·lo Vermell



D.O. Penedès



Ara fa uns anys, quan això dels monovarietals de Xarel·lo buscant la personalitat del Penedès s'estava gestant vaig tenir la sort de tastar el Xarel·lo de Nadal. No sé si va ser la sorpresa o que aquella anyada era molt agraïda però va ser una descoberta que mai oblidaré. Després d'uns anys i tastant diferents anyades he pogut comprovar que  no va ser flor d'un dia. Tot i que hi dono voltes al cap, no sé si va ser aquell mateix any o el següent que novament em vaig sentir de cop envoltat per una primavera floral i mediterrània quan vaig tastar del mateix celler Nadal el Xarel·lo Vermell, vi del qual mai em cansaré de parlar i beure.
Us faré cinc cèntims del que us podeu trobar en aquest vi, però que voleu que us digui, un cop vist com és l'ampolla i amb el nom après jo aniria cap a la botiga n'agafaria una i amb un cop de fred el tindreu ràpidament llets per gaudir-ho.
A veure, anem per un bosc mediterrani, envoltats de fonoll i plantes aromàtiques com la farigola o la camamilla. La frescor ens envolta. Als vorals del caminet i arrecerat del sol directe ens trobem grupets de mates de maduixetes silvestres, n'agafem uns quants fruits, uns de molt madurs i d'altres amb aquell puntet encara rosa claret amb tocs groguencs i un xic d'acidesa a la boca. De cop i volta el bosquet perd densitat i davant nostre anunciat per un esclatant raig de sol se'ns apareix una feixa allargada i un punt abrupte de color verd clar, un camp de fenc acaronat per la brisa que aixeca una aroma característica d'aquest cereal. Més enllà un petit talús amb una dotzena de pomeres amb petites pomes roses. Una sensació de frescor agafa volum i ens abraça tot acaronant-nos. Agraïts, relaxats i alliberats.
Jo, ja el sento a la boca i percep els seus aromes, no sé si us passa el mateix...

 *Que més us puc explicar, el vi té uns 13 graus i per gaudir-ho deixeu que es refredi fins a uns 8-10 graus. Salut!